Fra børnehaver og folkeskoler til gymnasier og universiteter skal de bygninger, hvor vi vælger at undervise, lære, lege og socialisere, være indbydende, komfortable og designet med trivsel og produktivitet som udgangspunkt.
En ny undersøgelse fokuserede på studerende i uddannelsesbygninger i hele USA og vurderede den overordnede påvirkning af naturligt lys, ventilation, luftkvalitet, akustik og natur. De fandt ud af, at den såkaldt visuelle komfort har en direkte indflydelse på elevernes præstationer i løbet af dagen. Specifikt fandt de ud af at:
Den samme undersøgelse konkluderede, at solafskærmning, der ikke kan kontrolleres af lærere, elever og andre beboere, generelt har en negativ indvirkning på ydeevnen, på trods af at det er bedre end ikke at have nogen solafskærmning overhovedet. Dynamisk solafskærmning, der kan automatiseres eller kontrolleres af folk, kan derfor have en enorm positiv indflydelse på elevernes læring og lærernes evne til at undervise.
Your product cannot be added to the cart. System error.